بنای تاریخی جمعه مسجد ساماندهی و برای بازدید عموم آماده می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد و آماده‌سازی آن برای بازدید عمومی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی گفت: با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، فرمانداری و شهرداری اردبیل اعتبار قابل توجهی برای ساماندهی جمعه مسجد اردبیل اختصاص پیدا می‌کند که با استفاده از این اعتبار ساماندهی مجموعه و آماده‌سازی آن برای بازدید عمومی انجام خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: برنامه مدونی از اقدامات لازم برای ساماندهی این بنای تاریخی و محوطه آن توسط همکاران اداره کل میراث‌فرهنگی آماده می‌شود و پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی آن تا پایان سال انجام می‌شود.

او با اشاره به لزوم توجه به مسائل اجتماعی پیرامون این بنای تاریخی، تاکید کرد: ساماندهی محوطه مجموعه از جمله خوانا سازی بنا، اصلاح ورودی مجموعه، تامین نورپردازی به منظور حفظ امنیت و زیبایی شبانه، نصب دوربین مداربسته و سیستم پایش برخی از اقداماتی است که در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

دباغ عبداللهی ادامه داد: همچنین به منظور آماده‌سازی گنبدخانه این مجموعه برای بازدید عمومی استحکام بخشی لازم در این قسمت انجام می‌شود و اتیکت‌گذاری دو زبانه به منظور راهنمایی بازدیدکنندگان در مسیر بازدید اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha