بسته گردشگری ویژه گلستان‌ در سفر رئیس‌جمهوری به استان رونمایی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد ایران‌زمین گفت: بسته گردشگری ویژه گلستان در سفر آتی رئیس‌جمهور به این استان رونمایی خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سیدمهدی مهیایی شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین گفت: یکی از پروژه‌های این بسته ایجاد شرایط گردشگری تفریحی در جزیره آشوراده است که مجوزهای لازم را اخذ کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: یکی دیگر از این پروژه‌ها مربوط به تله‌کابین علی‌آبادکتول است در سفر رئیس‌جمهوری شاهد انعقاد قرارداد با پیمانکار خواهیم بود.

او خاطرنشان کرد: پروژه تله‌کابین گرگان منتظر تائید نهایی سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و پیمانکار آن‌هم مشخص‌ شده است.

مهیایی گفت: ایجاد مجتمع گردشگری در سد کبودوال از دیگر پروژه‌های در نظر گرفته شده در این بسته موردنظر است.

او افزود: لایروبی خلیج گرگان به‌طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در سفر دوم به دنبال اعتبارات کامل برای این پروژه در کانال چاپقلی و پمپاژ آب به خلیج گرگان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: گلستان جزو ۱۰ استان آخر ازنظر شاخص توسعه‌ای، اما جزو استان‌های برتر در بخش ظرفیت‌ها هست.

او گفت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های موجود در این استان است.

مهیایی بیان کرد: برای بهبود این وضعیت استاندار سه دستور کار اساسی در رأس برنامه‌ قرار داده که ابتدای آن برنامه‌ریزی و نقشه راه داشتن است.

او خاطرنشان کرد: در بودجه استان این دولت اعتبارات را نسبت به دولت گذشته با رساندن به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال چهار برابر کرده است.

معاون استاندار گلستان گفت: توجه به پروژه‌های اقتصادی نیز مورد تأکید استاندار است که یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری در پتروشیمی با ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha