برگزاری کارگاه تجارت بین‌الملل ویژه هنرمندان صنایع‌دستی میهمان در جشنواره اقوام ایران‌زمین

همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین، کارگاه بازرگانی و تجارت بین‌الملل ویژه هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی میهمان در جشنواره برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این کارگاه آموزشی روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با تدریس محمود قیم‌اشرفی عضو اتاق بازرگانی تهران و مدرس و منتور بازرگانی و تجارت بین‌الملل در محل کاخ‌موزه گرگان ویژه هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی شرکت‌کننده در شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین برگزار شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران و مدرس و منتور بازرگانی و تجارت بین‌الملل در این کارگاه گفت: تولید آثار صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اگر در کنار شناخت بازار و فروش نباشد هیچ ارزشی ندارد؛ تولیدی که با کسب درآمد باشد می‌تواند پایدار بماند.

او تصریح کرد: امروز شیوه‌های عرضه و فروش محصولات در حوزه‌های مختلف تولیدی تغییر بزرگی داشته است که یکی از الزامات آن بهره‌مندی از فضای مجازی و صادرات است.

قیم اشرفی تاکید کرد: با توجه به قیمت ریال و توان تولید داخلی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی امروز فرصت مناسبی برای صادرات و توانمندسازی جوامع تولیدکننده و هنرمندان و صنعتگران ایرانی موجود است.

شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران باهدف نشان دادن توانمندی ساکنان گلستان و وحدت کم‌نظیر اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان تا سوم آذرماه سال جاری به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان تدارک و برگزار می‌شود.

کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha