صنایع‌دستی منجر به بالندگی مجموعه‌ای از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه صنایع‌دستی می‌تواند منجر به بالندگی مجموعه‌ای از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد، گفت: باید مجموعه ای از آموزش، خلق محصول، تولید، توزیع، طراحی، صادرات، فروش، بازاریابی و سابقه‌سازی را در خانه‌های صنایع‌دستی داشته باشیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در آیین گشایش نمایشگاه تخصصی منبت در خانه صنایع‌دستی تلفیق هنر با بیان اینکه خانه ریشه ماست و خانه صنایع‌دستی ریشه این انسجام است،  اظهار کرد: ما باید بتوانیم امروزه زنجیره ارزش را کامل کنیم و این اتفاق در خانه محقق می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه خانه صنایع‌دستی عملکرد و برون‌داد آن باید تجلی‌گر هنر ایرانی و اصالت ما باشد، گفت: جامعه‌ای رشد می‌کند که فارغ از تجلیل‌ها و تقلیل‌ها به تحلیل درست برسد و بتواند راهکار درستی را ارائه دهد و این انتظار را از خانه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور داریم.

او با بیان اینکه گفتمان، راهکار حل مسائل است، تصریح کرد: باید راه‌های جدید برای برون‌داد و پیامدهای آثار پیدا کنیم، به این شکل که بازی برد برد ایجاد کنیم که فرهنگ و اجتماع و اقتصاد را در برمی‌گیرد.

جلالی افزود: اولین هنرمند صنایع‌دستی حق تعالی است که خلق کرد و آفرید و مسیر را نیز نشان داده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا موانع و آسیب‌ها حل و فصل شود، گفت: مجموعه معاونت صنایع‌دستی در این زمینه اهتمام داشته و این انعطاف ذهنی را در طراحی و تولید و فروش را داشته باشیم و همگرا باهم در حوزه‌های دولتی و بخش خصوصی، اقدام کنیم.

او تصریح کرد: باید ادبیات مشترکی داشته باشیم و صادرات را مورد تمرکز قرار دهیم و از ظرفیت‌های کشورهای مجاور نیز بیش از پیش استفاده کنیم.

جلالی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به لازمه ایجاد میز تخصصی اقتصادی برای صنایع‌دستی در تمام حوزه‌ها خاطرنشان کرد: باید با آسیب‌شناسی و بررسی این حوزه که پژوهش‌ها و اقدامات اولیه آن در حال انجام است، حرکت در این مسیر را هموارتر، ارزش‌آفرین‌ و عزت‌آفرین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha