احیای بافت تاریخی بوشهر سرعت می‌گیرد/ باید از ظرفیت صندوق توسعه احیا استفاده کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با توجه به کمبود منابع دولتی راهی جز این نداریم که از ظرفیت صندوق توسعه احیا در جذب مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

به گزارش میراث‌آریا، اسماعیل سجادی‌منش با اعلام این خبر افزود: میراث فرهنگی استان بوشهر، ۱۶ بنا در اختیار دارد که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند که تعدادی از این بناها در دوره قبل واگذار شده بود. تاکنون ۸ بنا از این بناها واگذار شده که به‌دلایل مختلف، ازجمله تورم، کم‌توجهی در انتخاب سرمایه‌گذار، یا مشکلات اقتصادی آن‌ها، یا مرمت‌ها نیمه‌کاره رها شده یا اصلاً آغاز نشده است. بنابراین، با دعوت از سرمایه‌گذاران این ۸ بنا و با مذاکراتی که با آن‌ها انجام شد، بعضی از بناها را به دولت بازگرداندیم تا بتوانیم براساس شرایط جدید، برای جذب متقاضی فراخوان عمومی صادر کنیم.

او به چهارصد بنای تاریخی ثبت شده بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: درمورد بعضی از بناها هم تصمیم بر این شد که به شیوه‌های مختلف، برای آن‌ها تسهیلاتی فراهم کنیم تا فرآیند مرمتشان انجام شود. درمورد ۸ بنای دیگر هم که تاکنون تعیین‌تکلیفی برای آن‌ها نشده بود، در این جلسه صحبت‌هایی مطرح، و تصمیم گرفته شد از طریق صندوق توسعه و احیا و با همکاری استان، فراخوان عمومی صورت گیرد. در این خصوص در تلاش هستیم در بازه زمانی یک تا دو هفته درمورد این چهار بنا به جمع‌بندی برسانیم.

مدیر کل میراث فرهنگی بوشهر با اشاره به محوطه‌های جدید و کاوش‌های باستان‌شناسی گفت: در این زمینه، برای اولین‌بار هم‌زمان پنج منطقه را از شمال تا جنوب استان مورد بررسی قرار داده‌ایم که خروجی این مطالعات در نشریات معتبر چاپ و ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha