شرکت تیم ۸ نفره سیستان وبلوچستان در نخستین انجمن خیرین میراث فرهنگی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از حضور تیم 8 نفره نمایندگان استان در نخستین انجمن ملی خیرین کشور خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، محمد هادی طهرانی مقدم اظهار کرد: انجمن خیرین میراث فرهنگی نهادی خیریه و مردم محور است که بر اساس تدبیر وزارتخانه در چهارم آذرماه سال جاری نخستین اجلاسیه آن در تهران و با حضور خیران و چهره های شاخص اثرگذار این حوزه به طور رسمی آغاز بکار می کند.  
 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به ضرورت اهتمام بیشتر دولت به این بخش و افزایش فرهنگ حفظ و حراست مردم از آثار تاریخی که شناسنامه هر منطقه محسوب می شود، تلاش برای فعال سازی و تقویت این انجمن در کشور و خصوصا سیستان و بلوچستان که دارای ظرفیت های بالقوه است امری انکارناپذیر محسوب می شود.  
 
به گفته طهرانی مقدم، سیستان وبلوچستان نیز در این بخش ورود جدی داشته و از سال ها قبل دغدغه مندی خود را اعلام کرده و اقداماتی را نیز داشته است که در افتتاحیه رسمی این انجمن، تعداد 8 نفر از خیران و سرمایه گذاران استان حضور خواهند داشت.  
 
او ادامه داد: در قالب این انجمن که دارای مجوزهای لازم از وزارت کشور است علاقه مندان به آثار تاریخی، خیران و سرمایه گذاران در کشور و سایر نقاط دنیا می توانند در این امر مهم سهیم بوده در خصوص حفظ و نگهداشت میراث فرهنگی و انتقال این فرهنگ والا به نسل های آینده مشارکت کنند.  
 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، در حال حاضر علیرغم تمام تلاش های شبانه روزی که دولتها در ادوار مختلف انجام دادها اند اما باز هم میراث فرهنگی در کشور و استان نیازمند نگاه عمیق، جدی و عاجل در بخش های تزریق اعتبار، فرهنگ سازی و مردمی سازی است که امیدواریم در قالب این انجمن هر چه سریعتر به این هدف دست یابیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha