مرمت مسجد جامع تاریخی ارگ مورچه‌خورت/ آمادگی برای گشودن درهای ارگ تاریخی مورچه‌خورت به روی گردشگران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از ارگ تاریخی مورچه‌خورت از مرمت مسجد جامع این ارگ تاریخی و همچنین فراهم شدن شرایط به‌منظور گشوده شدن این ارگ تاریخی بر روی گردشگران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مهندس ضرغامی با سفر به روستای مورچه‌خورت، از ارگ عظیم و تاریخی این روستا بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید که با حضور مدیرکل امور عمرانی استانداری و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همراه بود، گفت: این ارگ تاریخی با بیش از 70 هزار مترمربع وسعت و بیش از 40هزار مترمربع زیربنا و با قدمتی بیش از 400 سال از ظرفیت عظیمی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

او افزود: با توجه به حضور راهنمایان ورزیده‌ای که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، آمادگی لازم برای گشوده شدن این مجموعه بر روی گردشگران را داریم و حمایت‌های لازم را نیز انجام خواهیم داد.

مهندس عزت‌الله ضرغامی همچنین گفت: با توجه به قدمت 400 ساله این مسجد جامع تاریخی، از آمادگی لازم برای حمایت مالی به‌منظور مرمت و بهینه‌سازی این مسجد نیز برخورداریم تا مردم و گردشگران بتوانند فرایض دینی خود را با آرامش بیشتر در این مسجد به‌جای آورند.

در ادامه این بازدید حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در پی بازدیدهای مسئولین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ویژه مدیرکل امور پایگاه‌های وزارتخانه مقرر شد تا در این مجموعه با توجه به عظمت و قدمت، پایگاه حفاظت ملی این مجموعه تشکیل شود، لذا امیدواریم با نظر مساعد مهندس ضرغامی، این رخداد مهم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha