دستگیری باند حفاران غیرمجاز در کامیاران کردستان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در شهرستان کامیاران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی در این‌باره گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی نیروهای انتظامی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

او با بیان اینکه در این خصوص 4  نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی و غیربومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha