جشنواره انار میخوش میبد یزد برگزار شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری سومین جشنواره انار میخوش میبد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: سومین جشنواره انار میبد همراه با عرضه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان میبد از 30 آبان ماه آغاز شده و تا 4 آذرماه برپاست.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرهای مختلف، عرضه محصولات مرتبط با انار، برگزاری کارگاه تخصصی انار، استقرار غرفه‌های کارآفرین، مراسم انار چینی و طبخ رب انار، عرضه محصولات روستایی و صنایع‌دستی شامل سبدبافی و رنگرزی با پوست انار، برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی با موضوع انار از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.

خورشیدی اضافه کرد: برگزاری این رویدادها ضمن ایجاد شورونشاط عمومی فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف، معرفی انواع خوراک، فرهنگ و تمدن، توانمندی‌ها و مزیت‌های رقابتی شهرها و روستاها، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان و استان یزد است و به رونق اقتصادی جوامع محلی نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha