«انجمن خیرین میراث‌فرهنگی» در احیای بناهای تاریخی نقش چشمگیری خواهد داشت/ تحول عظیم و همه‌جانبه، نیازمند مشارکت مردم در عرصه میراث‌فرهنگی است

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی با راه اندازی انجمن خیرین برای جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی قدم‌های خوبی برداشته و این بخش حضوری موثر خواهد داشت.

احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای٬ دولت قادر به تعمیر٬ مرمت و بازسازی همه آثار تاریخی نیست لذا همکاری با بخش خصوصی وراه اندازی انجمن خیرین میراث فرهنگی بهترین راه حل برای رفع مشکلات بخش آثار تاریخی به شمار می‌رود.

آزادی‌خواه به اهمیت بخش آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: احیا و شناساندن اماکن تاریخی که قابلیت جذب گردشگر را دارد می‌تواند به ایجاد شکوفایی اقتصاد گردشگری بیانجامد.

او افزود: احیای بناهای تاریخی دستاوردهای بزرگی برای کشور دارد٬ که مهمترین آن رونق صنعت مهم و راهبردی گردشگری است.

این نماینده در پایان اظهار کرد: در حال حاضر دولت، توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف، سعی می‌کند حفظ و احیای میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری و رونق صنایع‌دستی را محقق سازد. اما ایجاد یک تحول عظیم و یک پیشرفت همه‌جانبه، نیازمند حضور مردم در عرصه میراث‌فرهنگی است چراکه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ میراث‌فرهنگی کشورمان این است که مردم پای کار بیایند. آبادانی سرزمین و حفظ آن از دغدغه‌های خیرین است و مردم با اطمینان خاطر و اعتماد کامل دنباله‌رو آنان خواهند بود و به این عرصه پا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha