تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی با آموزش و پرورش استان زنجان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای تشکیل و استمرار فعالیت‌های انجمن میراث فرهنگی، الگوسازی، آموزش و توسعه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۲ آذرماه ۱۴۰ در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور تحکیم و گسترش همکاری فی مابین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای تشکیل و استمرار فعالیت‌های انجمن میراث فرهنگی تفاهم‌نامه تنظیم و برای پیگیری اهداف تفاهم نامه به امضای طرفین رسید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بر این اساس فارغ‌التحصیلان دیپلم گردشگری هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش می‌توانند به فعالیت‌های مرتبط با صنعت توریسم، ایرانگردی و جهانگردی پرداخته و در این صنعت نوپا راه موفقیت را در پیش بگیرند.

او گفت: هدف از همکاری را توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در فرایند یاددهی و یادگیری، آماده‌سازی هنرجویان برای ورود به بازار کار و به کار بستن شایستگی‌های در محیط واقعی کار عنوان کرد. 

صفوی ادامه داد: پیش بینی و برگزاری همایش و جشنواره‌های میراث ناملموس برای دانش آموزان و فرهنگیان، تسهیل شرایط و مقدمات بازدید دانش آموزان (با تخفیف ۵۰ درصد) از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی استان و تأمین نیروهای تخصصی آموزشی برای آشنایی تا پایان سال تحصیلی، صدور کارت میراث بان برای دانش آموزان علاقه‌مند به عنوان میراث بانان افتخاری و بهره گیری از ظرفیت معلمان علاقه‌مند به حوزه تاریخ و میراث فرهنگی در راستای شناسایی، نشر و معرفی آثار فرهنگی استان از مفاد تفاهم‌نامه است. 

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خاطرنشان کرد: تهیه و ارسال بروشور از جاذبه‌های گردشگری به مدارس استان به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان در راستای آشنایی انجام خواهد شد. برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های عملی ملیله، چاروق دوزی و… برای دانش آموزان و معلمان، اختصاص غرفه عرضه و فروش دست آوردها و تولیدات صنایع دستی دانش آموزان و معلمان در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است. 

در پایان این جلسه مجوز تمدید سه‌ساله فعالیت موزه به رئیس آموزش و پرورش اعطا شد و با اهدای لوح از سلیمانی مسئول موزه آموزش و پرورش در مدرسه شریعتی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha