جهانی شدن روستای صراخیه شادگان  خوزستان تقویت زیرساخت‌ها را می‌طلبد

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به این‌که روستای صراخیه شادگان قابلیت کاندید شدن روستای جهانی را دارد، گفت: تحقق این مهم در گروی تقویت زیرساخت‌ها در این روستا است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدمصطفی فاطمی‌ پنجشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲ در دومین روز از همایش ملی گردشگری سبز که به میزبانی شادگان برگزار شد، گفت: شادگان چندین روستا با قابلیت تبدیل شدن به محدوده‌های گردشگری را دارد که ظرفیتی مهم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از روستای گردشگری صراخیه با بیان این‌که در میان این روستاها، روستای صراخیه شادگان با قابلیت‌های مناسبی که دارد، می‌تواند به‌عنوان کاندیدای جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانگردی باشد، افزود: این روستا چشم‌انداز بی‌نظیری در حوزه گردشگری دارد ولی برای تبدیل شدن به‌عنوان کاندیدای روستای جهانی، باید زیرساخت‌های دیگر در این روستا فراهم شود.

او اضافه کرد: اگر این روستا به‌عنوان نامزد روستای جهانی معرفی شود، عزم ملی برای تکمیل زیرساخت‌ها در آن شکل خواهد گرفت.

فاطمی‌ خاطرنشان کرد: با نگاهی محافظ‌محور که جامعه محلی و فعالان گردشگری در آن مشارکت داشته باشند، در حفظ محیط‌زیست گام برخواهیم داشت و در کنار آن توسعه گردشگری نیز شکل می‌گیرد.

او بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه کمک می‌کند و امید است بتوان با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری قدمی برای ساکنان آن منطقه برداشت.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: یکی از معضلات گردشگری در شهرها این است که برخی از مجموعه‌های گردشگری تغییر کاربری می‌دهند، نوع نگاهی که در گردشگری وجود دارد این است که منفعت گردشگری به شهر برمی‌گردد و این منفعت گردشگری در سطح شهر پخش می‌شود.

صراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری در شهرستان شادگان واقع شده است. این روستا به‌عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده‌است. روستای صراخیه با بافتی سنتی، یکی از روستاهای قابل مطالعه در استان خوزستان است.

این روستا به لحاظ مردم‌شناسی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می‌تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند. رفت‌وآمد در این روستا و بین روستاهای اطراف، همچون رفت‌وآمد در ونیز ایتالیا است.

ارائه سرویس‌های گردشی به گردشگران از جمله مشاغل اهالی صراخیه‌ است. آن‌ها گردشگران را با قایق‌های خود به داخل تالاب می‌برند و نقاط مختلف آن را نشان می‌دهند.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز، مرکز استان خوزستان، واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha