میراث‌فرهنگی و گردشگری پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی جزو پیشران‌های اقتصادی این استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنج‌شنبه ۲ آذر در نشست با معاون صنایع‌دستی کشور اظهار کرد: نگاه عالمانه و دلسوزانه به صنایع‌دستی و شناخت از مجموعه‌های صنایع‌دستی و گردشگری استان قابل قدردانی است. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر کار خوبی در استان انجام شده نتیجه و تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های وزارتخانه است، افزود: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان فرصت مناسب و خوبی برای فعالان حوزه صنایع‌دستی استان و مجموعه‌های دیگر است، فرصتی است تا صنعتگران همدیگر را شناخته و تعامل برقرار کنند.

او تصریح کرد: کارهای زیبنده و ارزشمندی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استان آغاز شده و ما نیز کمک می‌کنیم چراکه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است که در گذشته زیاد جدی گرفته نشده بود.

قناعت ادامه داد: در دولت کنونی در کنار صنعت، معدن، کشاورزی، فناوری و مرز؛ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را ویژه می‌بینیم در این دولت حرکت‌های خودجوش و مردمی انجام شد که باید ساماندهی شود و آموزش‌های لازم و بازاریابی باید مدنظر قرار بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان در نمایشگاه‌های متعدد شرکت می‌کند که تاکید کردیم شعار انگیزه بخش مشخص شود، گفت: لذا برای اولین بار در مجموعه میراث  شعار «شرق باشکوه» بیان شد و استان با عنوان شرق باشکوه در نمایشگاه‌های کشور شرکت می‌کند.

او افزود: قرار شد در هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود هر سری یک کار نو باشد لذا نمایشگاه کنونی با محوریت هنر دست و سنگ بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

قناعت با بیان اینکه استان ظرفیت تبدیل شدن به شهرک تخصصی طلا، مس، حتی بنتونیت را دارد که یکی از پیوست‌های آن گردشگری است، ادامه داد: باید این ظرفیت‌ها را احیا و به همدیگر متصل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha