«خیرین میراث‌فرهنگی» همانند «خیرین مدرسه‌ساز» در شکوفایی کشور سهیم هستند/ راه‌اندازی انجمن‌های مردمی در حوزه‌ای که بودجه ناچیزی دارد ضروری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین میراث‌فرهنگی مانند خیرین مدرسه‌ساز در آینده و شکوفایی کشور سهیم هستند.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: ایران با سابقه درخشان در تشکیل انجمن‌های مردمی مثل خیرین مدرسه‌ساز و سلامت نشان داده ظرفیت‌های بالایی در به‌کارگیری مردم، نخبگان و دلسوزان دارد. لذا از همین الان می‌توان نسبت به آینده میراث تمدنی کشور با وجود خیرین میراث‌فرهنگی خوشبین بود.

او افزود: از زمانی که خیرین مدرسه‌ساز در کشور تشکیل شد خیلی از مدارس نوسازی شد و بسیاری از مدارسی ک هم‌اکنون فرزندان این مرز و بوم در آن تحصیل می‌کنند توسط ابن خیرین و دلسوزان بنا شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خیرین در هر حوزه‌ای الگو می‌شوند، به طور مثال دانش‌آموزانی که امروز تحصیل می‌کنند به طور حتم خیرین و نیکوکارانی که در ساخت مدارس مشارکت می‌کنند را الگوی خود قرار می‌دهند. در حوزه میراث‌فرهنگی نیز به قطع همین‌گونه خواهد بود، سرمایه‌دار و خیری ک در مرمت آثار تمدنی شرکت می‌کند الگوی کسانی می‌شود که دل در گرو این مملکت و تاریخ آن دارند.

او در پایان گفت: ابتکار راه‌اندازی خیرین آن هم در حوزه‌ای که سهم کمی از بودجه دولتی دارد بسیار نیکوست و نوید روزهای درخشان‌تری می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha