آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری کشاورزی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اقلیم کوهستانی و اشتغال اغلب مردم استان در بخش کشاورزی، آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری کشاورزی دارد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، تفاهم‌نامه گردشگری کشاورزی فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌نمایندگی مرتضی صفری، مدیرکل و سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی به‌نمایندگی خسرو شهبازی، رئیس سازمان امضا شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امروزه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز مورد توجه کشورها قرار گرفته است چرا که با سرمایه‌گذاری پایین در این حوزه می‌توان درآمد زیادی را کسب کرد.

مرتضی صفری افزود: آذربایجان غربی نیز با داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر می تواند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا کند و از جمله مزیت‌های استان در حوزه گردشگری می‌توان به وجود بناهای تاریخی و طبیعت بکر و گردشگری کشاورزی آن اشاره کرد.

او ادامه داد: گردشگری کشاورزی یکی از انواع جذاب گردشگری بوده و در روستاها با توسعه واحدهای بوم‌گردی و ایجاد مراکز تفریحی می‌توان به رونق هر چه بیشتر این نوع گردشگری در آذربایجان غربی کمک کرد. 

صفری گفت: آذربایجان غربی از جمله معدود استان‌های کشور بوده که برای توسعه گردشگری کشاورزی اقدام به امضای تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان کرده و امید است این تفاهم‌نامه گام مهمی برای توسعه گردشگری کشاورزی باشد. 

وجود مناطق عشایرنشین و ایجاد بازارچه‌های روستایی و عشایری ظرفیت مناسبی برای گردشگری کشاورزی استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به داشتن انواع باغات میوه ظرفیت بالایی برای برگزاری انواع جشنواره‌های کشاورزی را دارد و در این راستا باید همکاری و تعاملات سازمان جهاد کشاورزی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزایش یابد.

خسرو شهبازی افزود: از آنجایی که اغلب اشتغال مردم در این استان در حوزه کشاورزی بوده و همین موضوع فشار زیادی بر روی منابع طبیعی استان می‌آورد باید با توسعه گردشگری کشاورزی، از بار اشتغال کشاورزی استان کاسته و به‌سمت گردشگری کشاورزی سوق داد.

او با بیان اینکه ایجاد مراکز تفریحی در اطراف استخرهای پرورش‌ ماهی می‌تواند موجب جذب گردشگر در این حوزه شود، ادامه داد:  وجود مناطق عشایرنشین، ایجاد بازارچه‌های روستایی و عشایری، ایجاد مراکز اقامتی در کنار باغات میوه چندهکتاری استان می‌تواند از جمله جاذبه‌های گردشگری کشاورزی در آذربایجان غربی باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha