دوچرخه‌سواران خوزستانی با پیام «طبیعت سبز» به شکرستان آمدند

دوچرخه‌سواران خوزستانی با رکاب‌زنی در جاده سبز نیشکر، پیام «طبیعت سبز» را برای سومین جشنواره ملی شکرستان ایران به ارمغان آوردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، همزمان با برپایی سومین جشنواره ملی شکرستان، گروه‌های دوچرخه‌سواری «تاریانا» و «آپادانا» هم‌رکاب شدند و با شعار «طبیعت سبز و هوای پاک» از جاده ساحلی اهواز تا مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا را دوچرخه‌سواری کردند. 

رکاب‌زنان خوزستانی پس از طی مسیر، با حضور در نمایشگاه این جشنواره، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، با دستاوردهای صنعت نیشکر، صنایع‌دستی روستاهای پیرامون و غذاها و شیرینی‌های محلی عرضه‌شده در غرفه‌های مختلف، آشنا شدند. 

مسئول باشگاه دوچرخه‌سواری آپادانا در حاشیه بازدید از نمایشگاه، از رویکرد مدیران نیشکر در اهمیت به ورزش و گردشگری قدردانی کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای حضور گروه‌های مختلف ورزشی از سراسر کشور در جشنواره ملی شکرستان شد. 

فرید عباسی برگزاری گشت‌های دوچرخه‌سواری در کشت‌وصنعت نیشکر دهخدا را اتفاقی مهم برشمرد که پیوند مردم با این صنعت را مستحکم خواهد کرد. 

او با اشاره به ایمن بودن جاده‌های واحدهای نیشکری برای دوچرخه‌سواری، اظهار کرد: این جاده‌ها به عنوان یک زیرساخت امن و مطمئن، سبب افزایش حضور حرفه‌ای دوچرخه‌سواران در استان خوزستان می‌شود؛ این اقدام علاوه بر کمک به بهبود شرایط ورزشی، در توسعه این ورزش در این منطقه نقش بسزایی دارد. 

مسئول باشگاه دوچرخه‌سواری آپادانا در ادامه به تنوّع زیستی در مزارع نیشکر هم اشاره کرد و گفت، وجود پرندگان مختلف در این مزارع، نشان می‌دهد که صنعت نیشکر، دوستدار محیط‌زیست است. 

او در پایان بیان کرد: امیدواریم فضای سبز در خوزستان گسترش یابد و در آینده، شاهد توسعه بیشتر و پیشرفت این حوزه با کاشت گونه‌های مختلف گیاهی و درختکاری در استان باشیم. 

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهیدچمران اهواز در کشت و صنعت دهخدا برگزار شد. 

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی بود که در بخش نمایشگاهی بیش از ۵۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و شیرینی و غذاهای محلی فعالیت داشتند؛ گشت‌های گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و صنعت، گشت دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و ایستگاه فرهنگی و مسابقات ورزشی بخش جنبی جشنواره را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha