هویت بخشی به راهنمایان گردشگری استان مرکزی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از شناسایی و رفع مشکلات راهنمایان گردشگری و هویت بخشی به آنها خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مسعود فرخی روز شنبه 4 آذرماه در نشست با راهنمایان گردشگری گفت: در این نشست مقرر شد جلسات منظم ماهانه به منظور شناسایی و رفع بیشتر مشکلات راهنمایان گردشگری، هویت بخشی و جایگاه شغلی آن ها به عنوان محور اصلی برگزار شود.

معاون گردشگری استان مرکزی افزود: از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست، اولویت بندی حوزه‌های مختلف گردشگری، ارائه ایده‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت های استانی برای جذب گردشگر است.

او تصریح کرد: انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری به منظور ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های گردشگری راهنمایان استان، زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پیشبرد اهداف توسعه‌ گردشگری و نیز ارتقای سطح مهارت فعالان این حوزه براساس دستورالعمل تشکیل جلسه داد.

فرخی گفت: جامعه هدف جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری شامل تمام راهنمایان گردشگری استان می‌شود. به گونه‌ای که راهنمایان به واسطه عضویت در انجمن حرفه‌ای گردشگری می‌توانند به عضویت جامعه راهنمایان گردشگری درآیند.

معاون گردشگری استان مرکزی در ادامه افزود: امیدواریم انجمن راهنمایان در راستای قوانین و ضوابط همانند قبل پیشگام و فرهنگ‌ساز باشند تا مردم نیز با این جامعه حرفه‌ای بیشتر آشنا و سفرهای مطمئنی را از طریق آژانس‌ها و راهنمایان معتبر تجربه کنند تا از این طریق تورهای غیرمجاز نیز کاهش یابد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha