تاریخ باید آنگونه که مورد رضایت خداست روایت شود

به مناسبت هفته بسیج، سردار محمدجعفر اسدی، رئیس بازرسی ویژه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از مجموعه نیاوران بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سردار اسدی ضمن بازدید از کاخ ها و موزه های مجموعه نیاوران در نشستی صمیمی در جمع کارکنان و بسیجیان این مجموعه اظهار داشت: آنچه امروز در ایران داریم مدیون امام (ره) هستیم.

او گفت: مکانی که ما در آن هستیم یادبودی از طاغوت است و هنوز نتوانسته ایم طاغوت را خوب تعریف کنیم که در زمان رژیم ستمشاهی مردم چه وضعیتی داشتند و یا کسانی که از خارج می آمدند برای آموزش بود یا غارت کشور.

او افزود: امروز فقط اشیا در این مکان به نمایش درآمده و متاسفانه روایت مناسبی از آن دوران برای نسل جدید وجود ندارد.

او ادامه داد: از جمله غارت ایران در دوران پهلوی آن بود که نفت فروخته و پول آن به صندوقی در امریکا واریز می شد و هرچه می خواستند به ما بفروشند ابتدا پول آن را به هر  میزانی که می خواستند از این صندوق برداشته و سپس اقدام به معامله می کردند.

سردار اسدی توضیح داد: اینجا (نیاوران) مرکز تمام تصمیم گیری هایی بوده که منجر به رفاه خودشان و فقر و بدبختی برای مردم شده است.

او با بیان اینکه امام آمد و ما را از این وضعیت نجات داد گفت: اما شیاطین این عزت را برنتافتند و می خواستند آن را در نطفه خفه کنند؛ از این رو گروه هایی معاند در نقاط مختلف کشور تشکیل و علیه امنیت کشور دست به اقداماتی زده شد.

او اظهار داشت: از سویی دیگر آمریکا و دیگر دشمنان جنگ تمام عیار ۸ سال علیه ما تحمیل کردند و تمام امکانات خود را به میدان آوردند، اما توفیقی حاصل نشد. سپس به بهانه ۱۱ سپتامبر وارد عراق شدند و پنتاگون طرحی داد که طی آن می خواست مسائل از دمشق تا تهران را با هزار میلیارد سرمایه و تا ۶ ماه و نهایتا یکصد نفر کشته حل کند؛ اما پس از ۱۱ سال و با ۸ هزار میلیارد سرمایه و آمار بالایی از کشتگان راه به جایی نبردند.

او تصریح کرد: انقلاب ما بسیار عظیم و بزرگ است و مسیر طولانی را درپیش دارد و تاکنون طاغوت های بسیاری را از میان برده است.

رئیس بازرسی ویژه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: این روزها شاهد مظلومیت مردم غزه هستیم و یهودی های خبیث هزاران نفر از مردم مظلوم و بی دفاع را کشته اند اما جنبشی علیه آن ها به راه نمی افتد؛ این درحالی است که سال گذشته به دلیل فوت یک خانم که دارای پرونده پزشکی نیز بوده، معاندان و دشمنان به روش های گوناگون سعی در ناامن کردن کشور و تشویش اذهان عمومی داشتند که بسیجیان از میدان این امتحان سرافراز بیرون آمدند.

او خاطر نشان کرد: در کشور مشکلاتی نیز وجود دارد اما روز به روز درحال پیشرفت هستیم و علی رغم تمام مشکلات ناشی از محاصره اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره که پس از انقلاب بر کشور تحمیل شده، با صلابت به پیش می رویم.

او با بیان اینکه در کشورهای مختلف مردم درحال بیداری هستند که نتیجه کار امام و انقلاب اسلامی است توضیح داد: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است و کسی نمی تواند به سادگی آن را از بین ببرد و این انقلاب راه خود را رفته و مشکلی ندارد.

سردار اسدی خطاب به کارکنان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: شما در جایی کار می کنید که هرکسی می آید اینجا باید از آن درس بگیرد و اگر درست کار نکنیم جای ظالم و مظلوم و جلاد و شهید عوض می شود.

او افزود: اینجا (مجموعه نیاوران) از لحاظ تاریخی مکان مهمی است که باید آن را درک کنیم و تاریخ را آنگونه که مورد رضایت خدا است روایت کنیم.

او خاطر نشان کرد: نوع استفاده از این مکان باید به گونه ای باشد که معرفت افراد اضافه شود نه اطلاعات کمی؛ دنیا جایی است که بشر آمده درس بگیرد و با سربلندی از آن برود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha