درخشش ملیله زنجان در نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از کسب رتبه غرفه برتر توسط ملیله زنجان در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: به منظور معرفی هنر صنعت صنایع‌دستی استان زنجان، صنعتگران صنایع‌دستی این استان در زمینه مس، قلمزنی، ملیله و چاقو در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری خراسان جنوبی شرکت کردند. ازمیان ۲۱۴ غرفه صنایع‌دستی غرفه ملیله به عنوان نماینده شهر جهانی ملیله توانست رتبه برتر را کسب کند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: شهر جهانی ملیله زنجان در عرصه هنر صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌هاست که قطعاً حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر مؤید این ادعاست. 

درخشش ملیله زنجان در نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی


او با تاکید بر حمایت همه جانبه از هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گفت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۲۶ استان و ۳۰۰ صنعتگر برگزار شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها و ارتباط‌گیری با سایر هنرمندان استان‌های مختلف در رونق بازاریابی صنایع‌دستی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.  

صفوی تصریح کرد: صنعت صنایع دستی خانواده محور است و پیوند نسلی ایجاد می‌کند و ما نیز مدیون خانواده‌های اصیل ایرانی هستیم که این هنرها را از روزگار قدیم تاکنون حفظ کرده اند. امیدواریم علاوه بر شهر جهانی ملیله، بتوانیم عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی فلزی را در آینده نزدیک کسب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha