زمینه‌ مشارکت همه افراد در «انجمن خیرین میراث‌فرهنگی» فراهم شود/ ضرورت معافیت مالیاتی برای خیرین میراث‌فرهنگی

پژوهشگر، متخصص و مترجم زبان‌های باستانی با اشاره به این که راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام ارزشمند است، گفت: دولت برای افرادی که به انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کمک می‌کنند معافیت مالیاتی در نظر بگیرد.

عبدالمجید ارفعی پیشکسوت میراث‌فرهنگی و متخصص و مترجم زبان‌های باستانی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: من به نوبه خودم درود می‌فرستم به بنیان‌گذاران این انجمن خیریه و امیدوارم که بتوانند این حوزه را به خوبی پیش ببرند.

ارفعی افزود: میراث‌فرهنگی البته مرمت و بازسازی یک بنا نیست؛ بلکه بسیاری از حوزه‌های دیگر در میراث‌فرهنگی است که نیاز به شناخت و آموزش دارد و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند در این حوزه‌ها نیز موثر باشد.

او با بیان این که مشارکت در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی نباید فقط مشارکت مالی باشد، اضافه کرد: هر فردی که نمی‌تواند مانند سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کمک مالی داشته می‌توانند کار فرهنگی انجام دهند این کارها کار خیر است و امیدوارم هیچ کدام بدون پاسخ نماند و افرادی که این انجمن را راه‌اندازی کردند زمینه‌های مشارکت همه افراد را فراهم کنند.

این پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به ذهن من می‌رسد و می‌تواند به افزایش مشارکت‌ها در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کمک کند، معافیت‌های مالیاتی مشارکت‌کنندگان است به این صورت که دولت به افرادی که به انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کمک می‌کنند مشوق‌های مالیاتی  و معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیرد. در کشورهای مختلف دنیا نیز این موضوع وجود دارد و کمک به حوزه میراث‌فرهنگی می‌تواند معافیت مالیاتی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha