دستگیری پنج حفار غیر مجاز اموال تاریخی و فرهنگی از شهر قم در آذربایجان‌شرقی/ کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان میانه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات، در گلوگاه شهید فرجی واقع شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی ادره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، کاظم داداشی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات، در حین بازرسی از خودرو و بازداشت پنج نفر که جملگی اهل و ساکن شهر قم از استان قم در روز یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت استان افزود: با یاری و عنایت تعامل یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی با عوامل انتظامی شهرستان میانه، حین بازرسی از خودرو، یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات از ید پنج فرد غیربومی و ساکن شهر قم که در جهت کشف اموال تاریخی و فرهنگی، حین تردد در محور شهرستان میانه بودند کشف و ضبط شد.

او گفت: طی هماهنگی های لازم بین‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عوامل انتظامی شهرستان میانه؛ یک دستگاه فلزیاب کشف و همچنین پنج شخص غیربومی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی دستگیر شدند.

کاظم داداشی افزود: حفظ و انتقال میراث‌فرهنگی و تاریخی کشور برای نسل‌های آینده وظیفۀ همگانی‌ و برخورد قاطع با سارقان میراث‌فرهنگی و تاریخی هدف رفیع یگان حفاظت میراث فرهنگی‌ست، شایان به ذکر است که این پنج نفر جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی دلالت داده‌ شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha