خدمت‌رسانی دفتر امور ایثارگران وزارت میراث‌فرهنگی به معلولان

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی در امور ایثارگران گفت: با توجه به واگذاری وظایف مرتبط با امور همکاران معلول به حوزه فعالیت دفتر امور ایثارگران این وزارتخانه، عنوان این دفتر به دفتر امور ایثارگران و معلولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تغییرکرد.  

حمید زارع بهتاش اول شهریور ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر گفت: دفتر امور ایثارگران و معلولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تحقق بخشی ازاهداف عالیه برای برپایی عدالت و برقراری رفاه اجتماعی و پاسداری از کیان و شأنیت همکاران ایثارگر به‌عنوان  بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین پایه‌های هویتی و شخصیتی اقدام کرد.

او افزود: با توجه به واگذاری وظایف مرتبط با امور معلولان به حوزه فعالیت این دفتر و مستند به تکالیف مصرح موجود در قانون حمایت از حقوق معلولان و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود مانند آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد معلول، نحوه فعالیت  را براساس شرایط جدید تعریف و تنظیم کرده تا بتواند همراه و در کنار همکاران دارای معلولیت در سطوح ستادی و استانی باشد.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی در امور ایثارگران و معلولان افزود: براین اساس رابطین محترم در حوزه ایثارگران از این پس نسبت به انجام وظایف محوله در حوزه همکاران معلول اقدام و پیگیر مسائل مربوطه این دسته از همکاران عزیز خواهند بود و به تبع آن ادارات کل استانی موظف به برقراری ارتباط با این دفتر برای برنامه‌ریزی صحیح در حوزه معلولان هستند.

همچنین ادارات کل استانی موظف به اعلام و ارسال نتایج اقدامات صورتپ ذیرفته در حوزه معلولان به همراه ارائه اسناد مثبته تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ به دفتر امور ایثارگران و معلولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و مسئولیت عدم ارسال گزارش بر عهده رابط و بالاترین مقام اداره‌کل استان است.

زارع بهتاش خاطرنشان کرد: امید داریم با اتکا به خداوند متعال و همکاری همه بخش‌های تابعه وزارت در حوزه‌های ستادی و استانی نسبت به انجام امور محوله و تکالیف مصرحه در خصوص همکاران دارای معلولیت گامی مثبت و موثر برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha