مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری وبگاه‌های اینترنتی برای افراد دارای معلولیت

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی در امور ایثارگران و معلولان از مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری وبگاه‌های اینترنتی برای افراد دارای معلولیت خبر داد.

حمید زارع بهتاش ۶ شهریور ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اعلام این خبر اظهار کرد:  با توجه به تبصره ذیل ماده هفت آیین‌نامه اجرایی ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد معلول  که در آن آمده است که تمام دستگاه‌های مشمول موظف هستند ظرف شش ماه، نسبت به پیاده‌سازی استانداردهای ابلاغی موضوع این ماده (ماده هفت: مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری وبگاه‌های اینترنتی برای افراد دارای معلولیت) در درگاه‌ها و وبگاه‌های الکترونیکی اقدام کنند، این مهم در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه این موضوع توسط دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی و منجر به افزدون قابلیت استفاده نابینایان و ناتوانان از پورتال‌های وزارتخانه شد.

بهتاش زارع گفت: براین اساس نابینایان و ناتوانان با کلیک بر روی نماد آبی رنگ نمایش داده شده در سمت چپ پایین، امکان بهره‌برداری از قابلیت مذکور را خواهند داشت.

او افزود: ادارات‌کل استانی موظف به اطلاع‌رسانی کامل در سطوح فعالیت حوزه متبوع خود برای بهره‌برداری معلولان (أعم از همکار، اربابرجوع و عموم قشر موصوف) هستند و اگر موضوع مطروحه در اداره‌کل یکی از استان‌ها قابلیت اجرا ندارد می‌بایست برای فعال کردن ظرفیت مذکور در سایت‌ها، پورتال‌ها و هرگونه فضای اینترنتی و مجازی قابل برنامه‌ریزی طی هماهنگی با دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت در راستای صیانت از حقوق افراد دارای معلولیت اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha