ایجاد مرکز مدیریت صادرات و واردات در استان همدان

استاندار همدان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، گفت: ایجاد مرکز مدیریت صادرات و واردات در سطح استان همدان بسیار مورد تأکید است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز ۷ آذر گفت: سیاست دولت مردمی و انقلابی ایران قوی افزایش و ارتقای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدمات فنی به دیگر کشورهاست.

استاندار همدان گفت: تقویت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی در استان و حمایت این مجموعه از سوی اتاق بازرگانی و دستگاه مربوطه مورد تأکید است تا بتوانیم محصولات را مستقیم از استان به کشورهای هدف صادر کنیم.

او ادامه داد: رعایت استانداردهای بین‌المللی به ویژه کشورهای هدف باید در محصولات و کالاها مورد توجه قرار گیرد. و بازاریابی بین‌المللی و توجه به بسته‌بندی کالاها در امر صادرات بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی فرزاد گفت: هیئت‌های تجاری به کشورهای ازبکستان و عمان اعزام خواهند شد تا زمینه صادرات را افزایش دهند، همانطور که دو هیأت تجاری به عراق و ترکیه اعزام شده بودند و توجه به توسعه‌ صنعت گردشگری در استان و ارزآوری گردشگران مورد توجه بوده و همانطور که به صادرات توجه داریم باید صنعت گردشگری نیز مورد توجه باشد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: در طول هفت ماهه ابتدایی سال جاری ۴۵ درصد از اهداف صادراتی استان محقق شده است و در بسیاری از اقلام صادراتی شاهد افزایش حجم و وزن کالاها بودیم که در راستای کیفیت‌بخشی و ارتقای سطح صادرات استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

او گفت: شرکت‌های بزرگ تولیدی فعال در بخش صادرات و واردات محصولات، حمایت می‌شوند تا بتوانند از سیستم بانکی به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha