۲۰ استاد دانشگاه اندونزی به زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) مشرف شدند

۲۰ نفر از استادان و نخبگان دانشگاه‌های اندونزی که برای گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت در قم حضور یافته‌اند، به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، به همت اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س)، این افراد در قالب یک تور حرم‌گردی ششم آذرماه جاری مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به زیارت این بارگاه ملکوتی مشرف و با ابعاد شخصیتی این بانوی کریمه(س) و تاریخ و معماری این آستان مقدس آشنا شدند.

این گروه در قالب دوره‌های علمی مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی العالمیه در شهر قم حضور یافته‌اند و در حاشیه این دوره، از اماکن مختلف حرم مطهر بانوی کرامت(س) بازدید کردند.

در این گردش، توضیحاتی در رابطه با ابعاد شخصیتی و اهداف مهاجرت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم و آثار و پیامدهای حضور ایشان در این شهر ارائه شد.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ۵ دی سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌

حضرت فاطمه معصومه(س) دختر امام هفتم شیعیان امام موسی ابن جعفر(ع) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از مدینه منوره (یثرب) به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شد.

آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت، آن بزرگوار بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل «موسی ابن خَزرَج» که به «بیت‌النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فرو بست.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha