«علیرضا شعبانی»، بنیانگذار و مدیر استارتاپ و انتشارات «شنوبوک» و دانش آموخته دکترای DBA درخصوص برگزاری جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در افزایش شناخت مردم نسبت به این حوزه گفت: برگزاری این رویداد قطعا در این حوزه تاثیرگذار است؛ هرکاری که بتواند بخشی از مردم جامعه را نسبت به شناسایی پتانسیل های قدیم و جدید حوزه میراث فرهنگی آگاه کند، قطعا اقدام مثبت و مهمی تلقی خواهد شد. البته که در برگزاری چنین رویدادهایی باید یکسری پارامترهایی رعایت شود که اهمیت و نقش موثر آن را دوچندان کند؛ نخست آن که صرف برگزاری یک رویداد نباشد بلکه این جشنواره باید بازخوردهای مثبت و موثری داشته باشد دوم اینکه نقشه راهی برای برگزاری فعالیت هایش داشته باشد و اطلاع رسانی و تبلیغات درست و اصولی برای پیشبرد کار خود داشته باشد.
وی افزود: هدف اصلی این رویداد باید جذب مردم باشد نه مسئولان. جشنواره ای در این حوزه موثر و ماندگار است که مردم در آن مشارکت داشته باشد. در برخی از جشنواره ها چنین اتفاقی نمی افتد، امیدوارم برگزاری چنین جشنواره خوبی بتواند تمرکز بیشتری بر جذب مخاطب بیشتر داشته باشد.
مدیر استارتاپ و انتشارات «شنوبوک» با اشاره به خلاء برگزاری چنین جشنواره ای در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: این خلاء همیشه وجود داشت و احساس می شد، مخصوصا برای مایی که یک پلتفرم فعال در این حوزه هستیم، برگزاری این رویداد قطعا مثبت و رویکرد مهمی خواهد بود؛ به نوعی که می تواند به عنوان یک پل ارتباطی میان شرکت کنندگان و مخاطبان باشد.
شعبانی درخصوص برگزاری هر دوره این رویداد در یکی از استان های کشور گفت: قطعا که اقدام خوبی است، تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری در پایتخت باید کمتر شود، چراکه همه مردم در تهران نیستند و برگزاری چنین رویدادهای مهمی در هر استان ضمن معرفی فعالیت های حوزه میراث فرهنگی آن استان و پتانسیل های موجود، روند مشارکت هرچه بیشتر مردم را هم در این رویداد افزایش می دهد. اگر این رویداد نقشه راه مناسب خود را داشته باشد، می تواند به یکی از موثرترین رویدادهای حوزه میراث فرهنگی تبدیل شود.
وی همچنین افزود: مردم در سراسر کشور اطلاع بسیاری از منابع میراث فرهنگی در کشور، لزوم حفظ آن و تلاش برای نگهداری و محافظت از این میراث دارند. جشنواره ملی میراث فرهنگی برای رسیدن به موفقیت باید جامعه هدف خود را به درستی انتخاب کند و براساس آن جامعه هدف، برنامه ریزی مثبت و موثری برای حفظ این سرمایه های تاریخی و ارزشمند داشته باشد.
مدیر استارتاپ و انتشارات «شنوبوک» همچنین تاکید کرد: مردم عادی ما، بسیار با فرهنگ هستند اما درگیر جزییاتی هستند که وقتی برای فکر کردن به این حوزه ندارند؛ بنابراین وظیفه وزارت میراث فرهنگی است است که از فعالیت های مثبت و موثری که در این حوزه شکل می گیرد، حمایت کند تا بتواند مردم را با این حوزه پیوند بزند. گاهی وقت ها نیز به هزینه بودجه های سنگینی هم نیست، گاهی اوقات اطلاع رسانی مثبت و موثر از این فعالیت ها می تواند در جهت ارتقاء مردم در این حوزه بهره مند شد.
انتهای پیام/
نظر شما