سومین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان سمنان برگزار شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری سومین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی قاسم‌زاده گفت: این جلسه باهدف بررسی تعداد تخت، آمار پزشکان، تخصص‌های موجود، ظرفیت‌های موجود در مراکز درمانی در حوزه بخش بیماران بین‌المللی و همچنین ارتقاء جایگاه گردشگری سلامت در استان سمنان با همکاری اعضای کمیته روز دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از برنامه‌های این کمیته می‌توان به معرفی و تبلیغات خدمات درمانی قابل‌ارائه در بیمارستان‌های دارای بخش بیماران بین‌المللی، شناسایی بازار هدف و راهکارها برای جذب گردشگران سلامت، تهیه بسته‌های مسافرتی گردشگری سلامت و … از مبادی مجاز دارای گواهینامه از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد.

مهدی قاسم‌زاده گفت: نیاز است تا با همکاری‌های لازم بین مسئولان مربوطه و دستگاه‌های اجرایی ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، نیازهای سلامت در دیگر کشورها شناسایی شود تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان در سطح بین‌المللی، بتوانیم برای توسعه این نوع گردشگری در استان سمنان اقدام کنیم.

او افزود: از جمله ظرفیت‌های طبیعی استان می‌توان به حوضچه‌های نمک و نمک درمانی، چشمه‌های آب گرم و… اشاره کرد که هرکدام به‌تنهایی برای معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سمنان کافی است.

سومین جلسه کمیته گردشگری سلامت با حضور معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری، رئیس حوزه گردشگری و کارشناسان گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اعضای انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان در سالن جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha