کشف و ضبط ۱۶ قلم اموال فرهنگی-تاریخی در بندرگز گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط ۱۶ قلم اموال فرهنگی-تاریخی مربوط به دوره‌های تاریخی، اسلامی در شهرستان بندرگز در غرب این استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های واصله مبنی‌بر شناسایی باند قاچاق اموال فرهنگی و تاریخی در شهرستان بندرگز، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: با همکاری مسئول پایگاه عملیاتی یگان حفاظت غرب استان با پلیس آگاهی بندرگز و کسب نیابت قضایی، در یک مورد بازرسی از منزل شخصی فردی در این شهرستان، تعداد ۱۶ قلم اموال فرهنگی و تاریخی شامل هشت قلم ظروف سفالی، 2 قلم خنجر فلزی، دو قلم نوک پیکان فلزی و چهار قلم مهره فلزی کوچک کشف و ضبط شد.

او خاطرنشان کرد: سپس متهم با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل پلیس آگاهی شهرستان بندرگز شد.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در این خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی و تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha