توجه به بافت تاریخی شهرهای استان گیلان ضروری است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان توجه به بافت تاریخی لنگرود را برای حفظ و صیانت از آن، لازم و ضروری دانست.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری‌نژاد چهارشنبه 8 آذر 1402 در نشست بررسی وضعیت بافت تاریخی لنگرود گفت: به منظور تسریع در روند مطالعات بافت تاریخی شهر لنگرود، چگونگی پاسخ به استعلام‌ها، رایزنی در راستای همکاری‌های متقابل و استفاده از ظرفیت های مشترک، جلسه بافت تاریخی شهر لنگرود و مسائل مختلف مربوط به آن در دفتر شهردار برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، ضمن تشکر از شهردار لنگرود با اشاره به نتایج مثبت نشست تصریح کرد: در این جلسه بسیاری از مسائل مختلف مطرح و نسبت به تعیین تکلیف نهایی آن اقدام لازم انجام شد.

او بازدید میدانی از سطح شهر و بافت تاریخی آن را یکی دیگر از نتایج جلسه دانست و افزود: برای حفاظت و صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی، همکاری‌های مشترک دو یا چند جانبه بسیار ضروری بوده و بخصوص همکاری شهرداری‌های دارای بافت تاریخی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

امیری‌نژاد برقراری تعامل و ارتباط نزدیک با دستگاه‌های مرتبط تاثیرگذار را سرلوحه اقدامات معاونت میراث‌فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی همه شهرداران شهرهای دارای بافت تاریخی بتوان در بازه زمانی معقول، نسبت به انجام مطالعات و ابلاغ ضوابط بافت‌های تاریخی اختصاصی شهرها اهتمام لازم را بعمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha