خیرین میراث‌فرهنگی برای مرمت آثار تاریخی بستک هرمزگان ورود پیدا کنند

معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از مسئولان از بناهای تاریخی شهرستان بستک بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، جواد واحدی روز شنبه 11 آذرماه 1402 در این بازدیدها با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان بستک گفت: بناها و خانه‌های تاریخی  شهرستان بستک ازنظر تاریخی بی‌بدیل هستند و قدمت تاریخی بالایی دارند.

معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: باوجود این همه آثار تاریخی اعم از آب‌انبارها و خانه‌های تاریخی و ... بخشی از این آثار نیاز به مرمت دارد.

واحدی با اشاره به راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اظهار کرد: از خیرین حوزه میراث‌فرهنگی می‌خواهم برای مرمت آثار تاریخی ورود پیدا کنند و اماکنی را که نیاز به مرمت دارد را با همکاری شهرداری، شورای شهر و دیگر ارگان‌ها مرمت کنند و وزارت میراث‌فرهنگی هم کمک خواهد کرد.

او تأکید کرد: این اماکن تاریخی زیبا باید در میراث ما ماندگار بماند تا همه مردم و گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از آن‌ها دیدن کنند.

معاون امور مجلس و حقوقی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی از بناهای تاریخی خانه کاظم، حمام خان (موزه مردم‌شناسی)، کاروانسرای بستک، مسجد جامع کوخرد و ... شهرستان بستک بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha