صدور پروانه ساخت‌وساز تأسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد

شهردار تنکابن گفت: در راستای حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری و با تایید وزارت میراث‌فرهنگی تعرفه تمام ساخت‌وسازها و صدور پروانه ساختمانی برای تأسیسات با کاربری گردشگری صفر در نظر گرفته شده است.

محمدابراهیم لاریجانی، شهردار تنکابن در گفت‌وگو با میراث آریا با بیان اینکه صدور پروانه ساخت‌وساز تأسیسات گردشگری در تنکابن از پرداخت عوارض معاف شد، گفت:  هزینه پروانه ساختمانی برای تأسیسات گردشگری و به طور مثال یک هتل چهار یا پنج‌ستاره گاهی به چند ده میلیارد تومان می‌رسد که اگر تغییر کاربری و یا سایر خدمات شهرسازی نیز نیاز شود، این رقم خیلی بیشتر هم خواهد شد.

او با بیان این‌که چنین مساله‌ای معمولا همان ابتدای کار، نقدینگی سرمایه‌گذاران را می‌بلعد، افزود: در راستای حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری، در دفترچه عوارض محلی تنکابن که به تصویب شورای شهر رسیده، تعرفه تمام ساخت‌وسازها و صدور پروانه ساختمانی برای تأسیسات با کاربری گردشگری پس از تأیید و صدور موافقت اصولی قانونی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صفر در نظر گرفته شده است.

لاریجانی ادامه داد: این تاسیسات عبارتند از هتل و سایر مراکز اقامتی، اسکله‌های تفریحی، مراکز پذیرایی و هر آنچه در قانون صنعت گردشگری کشور به عنوان تاسیسات گردشگری ذکر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha