هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در آفریقا برگزار می‌شود/ بررسی سه پرونده از ایران

هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس از دوشنبه ۴ تا شنبه ۹ دسامبر ۲۰۲۳ (برابر با ۱۳ آذر تا ۱۸ آذر ۱۴۰۲) در تفریحگاه Cresta Mowana در شهر کاسان، جمهوری بوتسوانا برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، جمهوری بوتسوانا، کشوری در افریقای جنوبی، میزبان هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس خواهد بود که از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ در شهر کاسان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جلسه امروز، یکشنبه، ۳ دسامبر ۲۰۲۳ (برابر با ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است. جلسه به ریاست مصطاق مراد، سفیر و نماینده دائم جمهوری بوتسوانا در یونسکو برگزار خواهد شد.

جلسه تبادل اطلاعات در مقر یونسکو، پاریس، در ۲ اکتبر ۲۰۲۳ برای ارائه روش‌های کاری کمیته و همچنین اطلاعات عملی در مورد این جلسه برگزار شده بود.

در این جلسه قرار است سه پرونده از ایران که عبارتند از افطار و مراسم اجتماعی-فرهنگی آن (مشترک با آذربایجان، ترکیه و ازبکستان)، هنر تذهیب (مشترک با آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان) و جشن سده (مشترک با تاجیکستان) نیز برای ثبت در فهرست میراث ناملموس یونسکو مورد بررسی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha