خانه صنایع‌دستی اورست فردا در ساری افتتاح می‌شود

مدیر فرهنگسرای کیاسر از افتتاح خانه صنایع‌دستی در روستای اورست شهرستان ساری، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، علیرضا نوروزی با اعلام خبر فوق گفت: خانه صنایع‌دستی اورست در بنای قدیمی که در گذشته کاربری کتابخانه‌ای داشته توسط افسانه احمدی مدیر و موسس این فضای فرهنگی، فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر فرهنگسرای کیاسر از تحت پوشش ۶۰ هنرمند بافنده در این خانه صنایع‌دستی خبر داد و افزود: تاکنون ۳۹ هنرمند از این ۶۰ هنرمند خانه صنایع‌دستی اورست در سامانه هنرمندان صنایع‌دستی مازندران ثبت شده‌اند.

او هدف از تاسیس این خانه صنایع‌دستی را حمایت از هنرمندان و بازاریابی برای دست بافته‌های اصیل روستا برشمرد و گفت: کارگاه‌های صنایع‌دستی کوچک و بزرگ در خانه‌های روستایی فعال است، اما متاسفانه زنان روستایی مشغله‌های متعددی دارند، نمی‌توانند در امر فروش محصولات خود و یا عرضه مستقیم به شهر فعالیت کنند، بنابراین وجود مرکزی که از جنس خودشان باشد و منافع آنها را تامین کند احساس می‌شد.

نوروزی در خصوص برنامه‌های آتی این خانه گفت: در حال‌حاضر محصولاتی در روستا به صورت سنتی تولید می‌شود که یا مخاطبی ندارد یا آنقدر اندک است که برنامه‌ریزی بر روی آن اقتصادی نیست تلاش داریم با به‌روز رسانی این تولیدات مطابق با نیاز روز و کاربردی کردن این محصولات زمینه اقتصادی شدن آن را فراهم کنیم.

 اورست از جمله روستاهای گردشگری شهرستان ساری است که قابلیت بی‌شماری در زمینه صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی و بوم‌گردی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha