حفاظت از میراث‌فرهنگی بر عهده همه مردم است/ هزاران سال قدمت و تاریخ جای افتخار دارد/ نگاه هنرمندانه «جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» برای معرفی بهتر ظرفیت‌های ایران

علی‌اکبر صالحی گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی یک امر ملی و بر عهده همه ایرانیان است.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور و قائم‌مقام فرهنگستان علوم در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور را یک موضوع ملی دانست و افزود: حفاظت از میراث‌فرهنگی یک امر ملی و بر عهده همه ایرانیان است.

او ادامه داد: «جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی» با نگاه هنرمندانه اصحاب فرهنگ تلاش کرد تا آگاهی‌بخشی عمومی ایران را بیشتر و بهتر معرفی کند.

صالحی افزود: ایرانی بودن افتخار دارد، وجود هزاران سال قدمت یک شعار نیست، نیاکان ما ایران را در عرصه بین‌المللی نمایان کردند، بزرگترین امپراطوری جهان همین دوره هخامنشیان بود، در آن دوران بیشتر جمعیت دنیا در سرزمین فارس زندگی می‌کردند.

قائم‌مقام فرهنگستان علوم در ادامه گفت: نشر اسلام و فرهنگ کار نیاکان ما بوده است به طوری که در دوره اسلامی دستاوردهای بزرگی حاصل شد و از طبری گرفته تا بخاری همگی از سرزمین ما بودند.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برگزاری چنین جشنواره‌ای نیاز اصلی جامعه است و محلی مناسب برای قدردانی و تشویق مفاخر و معرفی چهره‌های کمتر شناخته شده به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha