جلسه گفت و شنود مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام با جوانان صنعتگر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری جلسه گفت و شنود و دیدار صمیمی با جوانان صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۱۳ آذرماه در دیدار صمیمی با جوانان صنعتگر با اعلام این خبر اظهار کرد: این دیدار در راستای بررسی مسائل و مشکلات در حوزه صنایع‌دستی و ارائه راهکارها و رفع موانع و مشکلات در این عرصه برگزار شد و برگزاری چنین دیدارهایی در واقع تلنگری است برای ما مسئولان که بتوانیم برای تقویت صنعتگران در عرصه صنایع‌دستی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: صنایع‌دستی قائم به شخص خاصی نیست بلکه مرهون تلاش و زحمات شما عزیزان است که باعث پیشرفت و ترقی این صنعت مهم در استان شده است.

شریفی با تأکید بر اینکه آموزش‌های صنایع‌دستی باید تقویت شوند، افزود: صنایع‌دستی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی گسترده‌ای دارد و طبیعی است که فعالان چنین حوزه مهمی، انتظار دارند از ایمنی و تامین آتیه برایشان فراهم باشد.

 او تصریح کرد: ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی با برگزاری نمایشگاه‌ها به‌ویژه در خارج از کشور، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم بهره و همچنین پیگیری موضوع بیمه آن‌ها از اولویت‌های کاری این اداره کل است که باید از این ظرفیت بالا در استان استفاده کرد.

شریفی گفت: صنایع‌دستی از بخش‌هایی است که با کمترین میزان سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به ایجاد شغل و تولید ثروت کمک زیادی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: برای حمایت صنعتگران در راستای بازاریابی و فروش محصولات خود، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی موقت، یک روز در هفته به عنوان پنج‌شنبه بازار انجام می‌شود.

در پایان جلسه جوانان صنعتگر با ارائه مسائل و مشکلات خود با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت و شنود کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha