تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی قم ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ساماندهی تابلوهای مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی استان قم در زمینه اطلاع‌رسانی درباره وجود سرویس‌های بهداشتی در این مراکز شروع شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در این زمینه علاوه بر نصب تابلوهای ایستاده، با استفاده از برچسب، علامت سرویس بهداشتی به تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی که فاقد این علامت هستند، با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزوده می‌شود تا در این زمینه نیز به مسافران و گردشگران اطلاع‌رسانی شود.

او با بیان این که در مسیرهای مواصلاتی و در محدوده‌های شهری، استان قم دارای سرویس‌های بهداشتی مناسبی برای استفاده مسافران و گردشگران است، گفت: امیدواریم که با ساماندهی تابلوهای مجتمع‌ها و بوستان‌های بین‌راهی در مسیر مسافران، در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، با بازدید و حضور میدانی مدیرکل و معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، با نصب برچسب علامت سرویس بهداشتی در تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی که فاقد این علامت هستند، در جاده‌های مواصلاتی این استان جاده قم – اراک (راه کربلا)، آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیج‌فارس)، طرح ساماندهی این تابلوها آغاز شد و طرح مذکور تا ساماندهی همه تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی در جاده‌های قم ادامه دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیج‌فارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک (راه کربلا) به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha