بررسی ظرفیت‌های انجمن خیرین میراث فرهنگی برای ارتقای موزه‌ها

ساز و کارهای اجرایی بهره‌مندی از ظرفیت‌های انجمن خیرین میراث فرهنگی برای موزه‌ها و مجموعه‌های ستادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا، چهارمین نشست شورای راهبردی موزه‌های ستادی، روز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ در موزه ملی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست، هادی میرزائی مدیرکل موزه‌ها، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، سیدحسین علوی آزاد مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، بیژن مقدم مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری مدیر موزه ملی قرآن کریم و رؤسای ادارات اداره کل موزه‌ها حضور داشتند.

شیوه ها و روش‌های بهره‌مندی از ظرفیت‌های انجمن خیرین میراث فرهنگی توسط هر یک از اعضای شورا در این نشست مطرح شد و بسته‌های پسشنهادی مرتبط با هر یک از مجموعه‌ها، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. همچنین در این جلسه پیرامون وضعیت قراردادهای سرمایه گذاری، بهره‌برداری و نگهداری مجموعه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در پایان، میرزائی مدیرکل موزه‌ها با تأکید بر نقش و اهمیت تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی، این اقدام را حرکتی عظیم در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی موزه‌ها و صیانت از آثار فرهنگی تاریخی کشور قلمداد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha