قابلیت احیای بافت تاریخی لافت هرمزگان با رویکرد گردشگری فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: بافت تاریخی لافت قابلیت احیا با رویکرد گردشگری فرهنگی را دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، نشستی با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس و استان های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سید احمد پوازی امام جمعه و رئیس ‌شورای اسلامی و محمد آتشین‌ماه  شهردار بندر لافت روز چهارشنبه 15 آذرماه در وزارت میراث‌فرهنگی در راستای احیای بافت تاریخی لافت برگزار شد.

محمد محسنی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه احیای بافت تاریخی لافت کمک به گردشگری فرهنگی می کند، گفت: بافت تاریخی لافت عناصر ارزشمند معماری را در خود دارد و سرمایه‌ای بالقوه برای جذب گردشگران محسوب می شود.

او افزود: با توجه به سابقه زندگی سکونت‌گاهی در سواحل این بندرتاریخی و افزایش ارتباط با بافت‌های تاریخی بندرکنگ و بندر سورو، این بندر تاریخی قابلیت این را دارد که با رویکرد گردشگری فرهنگی احیا شود.


جواد واحدی معاون امور مجلس و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی و تعامل استانی و کشوری شهردار و امام جمعه بندرلافت گفت: نیازهای مرمتی بافت تاریخی لافت احصا و برای تامین اعتبار منابع ملی به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha