آغاز بهسازی حسینیه تاریخی ارزه‌خوران در ماهنشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه مجموعه تاریخی و گردشگری حسینیه ارزه خوران این شهرستان با مشارکت و استفاده از اعتبارات مردمی و مساعدت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهرستان و هماهنگی اداره میراث فرهنگی استان آغاز شده است.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نجفعلی عزیزی روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ بعد از بازدید از عملیات مرمتی گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه مجموعه تاریخی و گردشگری حسینیه ارزه خوران این شهرستان با استفاده از اعتبارات مردمی و مساعدت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهرستان و هماهنگی اداره میراث فرهنگی استان آغاز شده است.  

آغاز بهسازی حسینیه تاریخی ارزه‌خوران در ماهنشان


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان اظهارکرد: هدف از اجرای این پروژه در بافت تاریخی شهر، حفظ هویت عینی و ذهنی شهر و سبک زندگی مردمان این دیار است.  

او بیان کرد: این بافت‌های تاریخی پایه بسیاری از آداب و رسوم و حتی فرهنگ و جلوه‌ای با شکوه از هویت مردم روستای اوریاد در ادوار گذشته است.  
حسینیه روستای ارزه خوران واقع در دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان مربوط به اواخر دوره قاجاریه بوده که همه‌ساله در دهه محرم پذیرای جمع کثیری از عاشقان حضرت اباعبداله الحسین است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091800933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha