انجمن‌های میراث‌فرهنگی به حفاظت از آثار تاریخی کرمانشاه کمک می‌کنند

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: انجمن‌های میراث‌فرهنگی نقش مهمی در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان دارند و در این حوزه کمک می‌کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در جلسه هماهنگی مسئولین شهرستان برای تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، اظهار کرد: انجمن‌های میراث‌فرهنگی بازوی توانمند ما در حوزه حفاظت از آثار تاریخی هستند. 

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، افزود: در سطح استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که حفاظت از آن‌ها نیازمند نیروی انسانی و امکانات بسیار زیادی است که در توان اداره‌کل نیست. 

او افزود: استفاده از ظرفیت مردمی برای صیانت از آثار تاریخی یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای موجود است که در چهارچوب انجمن‌های میراث‌فرهنگی در دست اقدام است. 

خانی لعل‌آبادی ادامه داد: آثار تاریخی متعلق به همه مردم است و نگاه مردمی به حفاظت از این آثار باید تقویت شود. 

او تصریح کرد: آثار تاریخی درست ما امانت هستند و باید برای انتقال آن‌ها برای نسل‌های آینده همه ما درکنار هم این رسالت بزرگ را دنبال کنیم. 

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها و همکاری دهیاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم شاهد تسریع در شکل‌گیری این انجمن‌ها باشیم. 

در استان کرمانشاه بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۲۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha