بازار شهید رجایی ساری به عنوان بازارچه صنایع‌دستی معرفی می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از معرفی بازار شهید رجایی ساری به عنوان مرکز فروش و بازارچه صنایع‌دستی، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی عصر شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ در جلسه با شهرداری و اعضای شورای شهر ساری با اعلام خبر فوق گفت: ساری دارای بافت تاریخی ۱۳۴ هکتاری است و ساختمان‌های تاریخی زیادی در این بافت وجود دارد که بلااستفاده مانده است و می‌تواند به اماکن تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه خانه‌های تاریخی در بافت شهری از مواریث فرهنگی و سرمایه‌های گردشگری به شمار می‌آید، افزود: ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری یکی از اولویت‌های اداره‌کل در حوزه صنایع‌دستی است و در صورت فراهم شدن مقدمات لازم بازار شهید رجایی ساری به عنوان بازارچه دائمی صنایع‌دستی معرفی می‌شود.

او از آمادگی کامل اداره‌کل برای تبدیل اماکن تاریخی به کافه کتاب و کافه گفت‌وگو اشاره کرد و یادآور شد: این اماکن تاریخی می‌تواند توسط شهرداری و شورای شهر ساری با نظارت میراث‌فرهنگی به عنوان اماکن گردشگری و هتل بازسازی شود.

ایزدی به مشکلات بافت تاریخی، معضل ترافیک، به‌روزرسانی طرح تفصیلی انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری برای مرمت آب‌انبار نو و ایجاد موزه‌های مشارکتی اشاره کرد و از شهرداری‌ها به ویژه شهرداری ساری خواست در نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری را برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر شهری معرفی کنند 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha