حضور بوم‌گردی‌های مازندران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران الزامی است

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: حضور انجمن بوم‌گردی‌ استان مازندران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران الزامی است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی اسحاقی یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در نشست با انجمن بوم‌گردی استان مازندران گفت: اعتقاد ما بیشتر به فعالیت بخش خصوصی است و با فعالیت فعالان این حوزه است که می‌توان به توسعه گردشگری امیدوار بود

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته که بهمن ماه سال جاری افزود: امسال مسیر سبز گردشگری در نمایشگاه طراحی می‌شود و حضور انجمن بوم‌گردی و مجموعه‌های بوم‌گردی موفق می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود باشد.

او با بیان اینکه نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی بوم‌گردی و نحوه ارائه خدمات گردشگری هستیم، تصریح کرد: انتظار داریم در زمینه صدور و تمدید مجوزها، انجمن ورود پیدا کرده و برای تسهیل این امور همکاری کند.

اسحاقی در خصوص تخصیص تسهیلات به واحدهای بوم‌گردی بیان کرد: اگر اعتباری به بوم‌گردی اختصاص یابد اولویت‌ با کسانی است که حضور فعال در خدمت‌رسانی گردشگری دارند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: انجمن بوم‌گردی مازندران تشکیل شده همه باید همدلی داشته باشیم و با طرح و ایده خلاقانه هدف مشترک انجمن را دنبال کنیم.

او بر لزوم حضور فعالان بوم‌گردی در مجامع آموزشی تاکید کرد و گفت: دوره‌های مختلف آموزشی توسط موسسات آموزشی تحت نظارت گردشگری برگزار شده و سرفصل‌های متنوعی نیز در دستور کار قرار دارد که می‌تواند در نحوه ارائه خدمات بهتر به گردشگران در واحدهای بوم‌گردی موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha