احداث هتل پنج ستاره و بسته‌های تشویقی برای توسعه صنعت گردشگری در ایلام ضروری است

استاندار ایلام در نشست مشترک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بسته‌های تشویقی برای توسعه صنعت گردشگری در ایلام ضروری و احداث هتل پنج ستاره نیز از ضروریات استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر روز گذشته ۱۸ آذرماه در نشست مشترک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های استان سرمایه‌گذاری است جلسات مختلف با سرمایه‌گذاران به طور مداوم در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه بارها تأکید کردیم که سرمایه‌گذاران بدون وقت قبلی می‌توانند با استاندار ملاقات داشته باشند، گفت: مجموعه مدیریت استان اهتمام جدی به این موضوع دارد و حضور سرمایه‌گذاران در استان فصل جدیدی از تولید و اشتغال در استان را رقم خواهد زد.

بهرام‌نیا با اشاره به همایش استانداران استان‌های زاگرس‌نشین افزود: یکی از موضوعات بررسی شده در این جلسه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود که بنا شد بسته سیاستی، حمایتی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری شامل معافیت‌ها، محدودیت‌ها، مشوق‌ها، موانع و پیشنهادات در استان‌های زاگرس‌نشین تدوین شود، در همین رابطه دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را در این رابطه به معاونت اقتصادی استانداری‌ ایلام ارسال کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کنیم، به‌عنوان نمونه میزان پرداخت تسهیلات افزایش یابد و یا در واگذاری زمین بصورت تخفیف یا تقسیط می‌توان در این مسیر نقش‌آفرینی کرد.

نماینده عالی دولت در استان، یکی از نیازهای اساسی استان را احداث هتل‌های پنج ستاره عنوان کرد و گفت: ایجاد چنین هتل‌هایی از ضروریات است و نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم، ضرورت دارد از زمین‌ مورد نیاز برای احداث چنین هتل‌هایی پیش‌بینی شود.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری، گفت: تاکنون ۱۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری در سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بارگذاری شده و استان ایلام جزو استان‌های برتر در ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. همه دستگاه‌های اجرایی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در این سامانه بارگذاری کنند.

بهرام‌نیا عنوان کرد: برای تقویت سرمایه‌گذاری و اشتغال دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید از مشاوران تخصصی و خبره استفاده کنند، باید افراد توانمند، قوی و باتجربه به‌عنوان مشاوران سرمایه‌گذاری و اشتغال به‌کارگیری شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha