نمایشگاه صنایع‌دستی و خوراکی‌های سنتی دزفول در خانه تاریخی سوزنگر برپا شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان دزفول با هدف معرفی توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و معرفی بناهای تاریخی در محل خانه تاریخی سوزنگر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم اظهار کرد: این نمایشگاه یک‌روزه، ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ با همکاری انجمن مردم‌نهاد کهن‌دژ و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دزفول در راستای حمایت و معرفی توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و معرفی خانه‌های تاریخی دزفول برگزار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: در این نمایشگاه، هنرمندان تولیدات خود را با هدف توجه به خلاقیت و نوآوری و شناساندن و ورود آن به زندگی از راه‌های مختلف، در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

او اظهار کرد: برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی، انگیزه خوبی در راستای رونق صنایع‌دستی و مشاغل خانگی برای بانوان شهرستان و همچنین فرصت بسیار مناسب و مؤثری است تا علاقه‌مندان با هنرهای اصیل و سنتی منطقه و بناهای تاریخی آشنا شوند.

خادم همچنین تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج، بازاریابی و فروش محصولات و همچنین رونق و پویایی تولید در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در راستای معرفی صنایع‌دستی شهرستان و شناساندن هنرمندان به مردم برپا شد.

او عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار ارزشمندی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله کپوبافی، خراطی، سفالگری، میناکاری، گیوه‌بافی و همچنین برخی خوراکی‌های سنتی دزفول در معرض نمایش و عرضه قرار گرفت.

در حاشیه این نمایشگاه کیهان ملکی بازیگر سینما و تلویزیون در خانه تاریخی سوزنگر حضور یافت و از  نمایشگاه صنایع‌دستی دزفول بازدید کرد.

خانه تاریخی سوزنگر یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر دزفول است که در یکی از محله‌های قدیمی دزفول به نام محله قلعه واقع شده و مربوط به دوران قاجار است و با شماره ۲۶۰۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha