بازدید علمی دانشجویان معماری از بناهای شهر تاریخی استرآباد گرگان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان از اجرای بازدید علمی دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از بناهای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به‌مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رضا غیاثی‌زاده گفت: دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با حضور در بخش مرکزی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) ضمن بازدید از بناهای مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، خانه تاریخی شعرباف و خانه تاریخی تقوی، به‌صورت تجربی با معماری این ابنیه تاریخی آشنا شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان بابیان این‌که در این بازدید علمی ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری ابنیه تاریخی شهر تاریخی استرآباد معرفی شد، افزود: دانشگاه و دانشجویان ظرفیت بسیار مهمی است که می‌تواند به‌کارگیری آن به‌ویژه در حوزه مأموریت‌های این اداره زمینه‌ساز ارتقا و توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شود.

او خاطرنشان کرد: در راستای توسعه گردشگری و معرفی شهر تاریخی استرآباد به‌عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت‌ شده کشور، مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری تورهای تخصصی ماهانه برای شهر تاریخی استرآباد و ابنیه این بافت تاریخی با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان و دانشجویان علاقه‌مند این حوزه انجام شود.

شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به‌عنوان نخستین بافت تاریخی کشور و سومین بافت با ارزش و دارای سبک معماری کشور با مساحت ۱۶۲ هکتار است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha