هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌دستی بر پیشکسوتان بومی تمرکز دارد

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همدان گفت: داوری هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌دستی با تمرکز بر اساتید و پیشکسوتان بومی هر منطقه انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ویدا توحدی در حاشیه برپایی هفتمین دوره داوری مُهر اصالت صنایع‌دستی در همدان روز دوشنبه ۲۰ آذرماه گفت: داوری هفتمین دوره مُهر اصالت ملی با هدف تمرکززدایی از مرکز به استان‌های مختلف ابلاغ و در نهایت ۷ منطقه‌ انتخاب شد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این رویداد با تمرکز بر اساتید و پیشکسوتان بومی هر منطقه داوری، از یک ماه پیش آغاز شد و استان همدان برای نخستین بار میزبان برنامه داوری مُهر اصالت است.

توحدی با اشاره به اینکه آثار چهار استان به همدان آمده‌ و مورد داوری قرار می‌گیرند، افزود: اساتید برجسته صنایع‌دستی همدان و منطقه در رشته‌های مختلف داروی این دوره را بر عهده دارند.

او در ادامه عنوان کرد: از جمله ویژگی آثار این دوره، بسته‌بندی به عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب آثار مُهر اصالت ملی است که پررنگ و قوی‌تر دیده شده و خوشبختانه تمام اساتیدی که داوری استانی در مناطق خود را انجام داده‌اند با شاخصه‌ها آشنایی دارند و اطلاعات خوبی نسبت به دوره‌های قبل دارند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد از داوری اولیه که در استان‌ها انجام می‌شود پذیرفته می‌شوند، که این موضوع نشان می‌دهد هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کشور با شاخصه‌های مرتبط با برنامه مُهر اصالت ملی آشنایی پیدا کرده‌اند.

او تصریح کرد: قبل از برگزاری هفتمین دوره داوری، دوره‌های آموزشی در استان‌ها برگزار شد و از ستاد مرکزی افرادی را به استان‌ها معرفی کردیم که در این حوزه آگاهی‌سازی کنند و خوشبختانه نتایج مثبتی داشت.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: امروز هنرمندان داوری هفتمین دوره مُهر اصالت ملی را به مثابه زیرساخت در زمینه فروش صنایع‌دستی می‌بینند و این جای خرسندی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092101110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha