دریافت ۳۷ نشان اصالت ملی محصولات صنایع‌دستی استان همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اعلام پایان ارزیابی هیأت داوری هفتمین دوره مهر اصالت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منطقه غرب کشور از دریافت ۳۷ تولید صنایع‌دستی این خطه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، با اعلام این خبر گفت: آیین داوری برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع‌دستی منطقه غرب کشور شامل استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان به میزبانی استان همدان برگزار شد که ۳۳ اثر از کردستان، ۲۱ اثر از کرمانشاه، ۲۳ اثر از لرستان و ۲۸ اثر از ایلام و ۳۹ اثر از همدان  مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: پس از بررسی داوران بر اساس شاخص‌های اعلامی و حذف ۱۱۴ اثر ارسالی از استان ها، در نهایت ۲۳ اثر از کردستان، ۱۴ اثر از کرمانشاه، ۱۶ اثر از لرستان، ۲۳ اثر از ایلام و ۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند.

معصوم علیزاده تصریح کرد: تولیدات چرمی، خراطی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال و ساخت سازهای سنتی  از سری محصولات صنایع‌دستی همدان هستند که در این ارزیابی نشان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

او گفت: رویداد دریافت مهر اصالت و نشان مرغوبیت هر ۲ سال یک بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت آثاری که موفق به دریافت این نشان ملی می‌شود امکان راه‌یابی در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورند و محصولات صنایع‌دستی که نشان مرغوبیت می‌گیرند در واقع نشان استانداردی برای ورود به بازار کسب می‌کنند ضمن آن‌که کاربردی بودن و قیمت تمام شده محصول در بحث دریافت نشان یادشده حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha