سفر به روستایی به قدمت 500 سال 

برنامه «راهی به آبادی» پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش میراث آریا، امیر علی جوادپور تهیه کننده برنامه راهی به آبادی بیان کرد: این برنامه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی و محصولات و ظرفیت‌های اقتصادی روستاها پخش می‌شود و در راستا با طرح هفته‌های ایرانی هر هفته به معرفی روستاهای یک استان می‌پردازد و این هفته همراه گزارشگر برنامه گیتی محمدی به روستای سنگستان استان همدان سفر خواهیم کرد. 

او ادامه داد: روستای سنگستان در ۴ کیلومتری شهر همدان قرار دارد. سنگستان در فرهنگ لغت اسدی به معنای سنگلاخ یا زمینی پر از سنگ و همچنین در فرهنگ لغت عمید از زمینی که سنگ بسیار در آن است یاد شده و ناظم‌الاطباء هم سنگستان را  زمین و یا جایی که انبوه سنگ دارد یاد می‌کند. 

جوادپور افزود: بر اساس یافته‌های تاریخی، این روستا شاید ۲ هزار سال قدمت سکونت انسانی داشته است. روستایی که معیشت غالب اهالی را باغداری و پرورش و تولید باغ‌های گردو، زردآلو، گیلاس، و آلو، آلبالو و غیره تشکیل می‌دهد و کنار آن دامداری هم دارند و در  دهه‌های اخیر به دلیل فاصله کم روستا با شهر برخی از جوانان به فعالیت شغلی دیگری هم در شهر مشغول شدند. 

این تهیه کننده رادیویی در پایان یادآوری کرد جمعه ۲۴ آذر نیز به روستای آبشینه سفر خواهیم کرد. 

«راهی به آبادی» پنج شنبه و جمعه به تهیه کنندگی امیرعلی جواد پور، اجرای داوود حیدری، بازیگری عباس محبی ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha