برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت شب یلدا در زنجان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت شب یلدا در زنجان خبر داد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید میکائیل موسوی گفت: به مناسبت آیین شب یلدا، نمایشگاه صنایع دستی از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در طبقه همکف معاونت صنایع‌دستی زنجان برپا خواهد بود. علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان ادامه داد: ملیله کاری، قلمزنی، چاروق، محصولات مسی، محصولات چرم دوزی، منبت چوب، گیوه، گلیم، چاقو، جاجیم بافی و… از جمله صنایع‌دستی استان هستند که در این نمایشگاه عرضه خواهند شد. 

او تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان استان در غرفه‌های مختلف  با هدف معرفی و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی برپا خواهد شد.  

موسوی بیان کرد: آیین یلدا یکی از کهن‌ترین مواریث ناملموس ایران است که در دل خود آیین‌ها و ارزش‌های فراوانی را جای داده است. همه باید کمک کنیم تا این میراث ناملموس به‌خوبی حفظ شود و پاسداشت یلدا می‌تواند به تقویت ارتباطات و استحکام روابط خانواده‌ها کمک کند.  

سال گذشته، شب یلدا به‌عنوان نوزدهمین عنصر میراث فرهنگی ناملموس ایران در هفدهمین نشست کمیته بین‌الدولی پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس یونسکو در پرونده‌ای مشترک میان ایران و افغانستان ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha