تور آشناسازی راهنمایان گردشگری زنجان از بازار تاریخی زنجان برگزار شد

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری تور آشناسازی راهنمایان گردشگری استان با طولانی‌ترین بازار تاریخی زنجان به ویژه از سراها و راسته‌های کمتر دیده شده توسط انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان زنجان و جمعیت هیات امنای بازار بزرگ زنجان خبر داد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داوود آبیان گفت: تور آشناسازی راهنمایان گردشگری زنجان از طولانی‌ترین بازار ایران با هدف آشناسازی راهنمایان با قابلیت‌های گردشگری این اثر بی‌بدیل در بافت تاریخی زنجان و به منظور تدوین بسته سفر مناسب و ارائه مشاوره به فعالان گردشگری و جامعه محلی این تور توسط انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان زنجان و جمعیت هیات امنای بازار بزرگ زنجان برگزار شد.  

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با توجه به اینکه بازار زنجان طولانی‌ترین بازار سرپوشیده ایران است. گستردگی جغرافیایی بازار زنجان و تنوع راسته‌ها، تعدد سراها و کاروانسراهای درون‌شهری در راسته‌های فرعی و وجود مساجد فراوان گویای پویایی این مجموعه در طول زمان‌های گذشته و شرایط حاکم بوده‌است.  

او تصریح کرد: تکنیک‌های معماری و سبک‌ها وشیوه‌های تزئینی دوران قاجار در راسته‌ها، حجره‌ها، چهار سوقها، مساجد، سراها و کاروانسراهای درون‌شهری، گرمابه‌ها به شکل زیبا اجرا شده‌است.  

سهند سعیدی در این بازدید گفت: انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان زنجان و جمعیت هیات امنای بازار بزرگ زنجان باهدف آشنایی راهنمایان گردشگری استان با بخشی از ظرفیت‌های گردشگری برای رونق بیشتر گردشگری بود.  

رئیس تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان زنجان افزود: تور آشنایی با طولانی‌ترین بازار ایران به ویژه از سراها و راسته‌های کمتر دیده شده روز سه شنبه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ عصر با حضور پژوهشگر و زنجان‌شناس حسن حسینعلی برای راهنمایان گردشگری و علاقه‌مندان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha